آرشیو ماهانه برای مرداد ۱۳۹۴

نگاهی به «سلطان»

, , بدون دیدگاه

یکی از برجسته‌ترین موهبت‌های سلطان هم‌چون اغلب آثار مسعود کیمیایی به عنوان فیلم‌سازی مؤلف، حضور فیلم‌ساز با تمامیتش در اثر خود و مهر و امضای او پای آن اثر است. به عبارت دیگر، سلطان حتی…

خواندن نوشته →

نگاهی به «تیمبوکتو»

, , ۱ دیدگاه

نام فیلم: تیمبوکتو (Timbuktu) بازیگران: ابراهیم احمد ـ آبل جفری ـ طلوع کی کی و… فیلم‌نامه: عبدالرحمان سیساکو ـ کِسِن تال کارگردان: عبدالرحمان سیساکو ۹۷ دقیقه؛ محصول فرانسه، موریتانی؛ ۲۰۱۴ ستاره‌ها: ۳ از ۵ خلاصه‌ی داستان:…

خواندن نوشته →

نشانه‌هایی از شعر نیما در «مردی که اسب شد»

, , بدون دیدگاه

  در مردی که اسب شد، پیرمردی فربه (با بازی لوون هفتوان)، جمله‌هایی گلایه‌آمیز، دردآور و رسوا کننده را بارها و بارها تکرار می‌کند. گویی مشغول دورخوانی دیالوگ‌هایش برای نمایشی درباره‌ی پیرمرد حریص است. او…

خواندن نوشته →

نگاهی به «آتش بس ۲»

, , بدون دیدگاه

میلانی به قدرت و میزان نفوذ کمدی در اقشار مختلف جامعه واقف است و می‌کوشد تا با نگاه طنز، اپیزودهای آموزشی–تربیتی خود را به مخاطب عرضه کرده و بیننده را با موقعیت‌های آشنایی که کاراکترهایش…

خواندن نوشته →

نگاهی به «ابجد» ابوالفضل جلیلی

, , بدون دیدگاه

برخلاف آن تحلیل‌های نسبتاً مرسومی که سینمای اجتماعی ابولفضل جلیلی را سینمایی جمع‌گرا و جمع‌محور می‌نمایانند، جلیلی معمولاً کوشیده در سینمایش، از دریچه‌ی فرد، مدخلی برای ورود به اجتماع مورد نظر خود و معرفی و…

خواندن نوشته →