آرشیو ماهانه برای بهمن ۱۳۸۹

نگاهی به فیلم نفوذی

, , ۴ دیدگاه

همیشه این حس را داشته‌ام که دارم به سمت استادی در سینما می‌روم و روزی که فیلمی بسازم که تا پایان مردم را در سالن سینما نگاه دارم فارغ‌التحصیل خواهم شد. «کوئنتین تارانتینو»

خواندن نوشته →

ریویوی راجر ایبرت بر قوی سیاه

, , بدون دیدگاه

قوی سیاه فیلم زیبایی است. همه‌ی تم‌های موسیقی و زندگی، روایت موازی داستان و نمایش باله، در هم آمیختگی واقعیت و رویا، همه و همه در خوشی عظیمی‌ از شور و اشتیاق گرد هم آمده است. این خوشی ما را با خود به یک جا می‌تواند ببرد و می‌برد.

خواندن نوشته →

Tickets

, , بدون دیدگاه

سید فیلد می‌گوید: «پل شریدر قبل از نوشتن فیلم‌نامه‌ی راننده تاکسی برای پیدا کردن داستان، یک بار با قطار سفر کرد ولی داستانش را در قطار پیدا نکرد.»

خواندن نوشته →

نگاهی به جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران

, , بدون دیدگاه

بسیاری از آثار به نمایش درآمده در تقسیم‌بندی‌های تجربی و داستانی و مستند و… که زیر همین عناوین معرفی شده بودند، ارتباطی با این عناوین نداشتند. البته از آن‌جایی که برای فیلم تجربی[۱] هنوز تعریف جامع و کاملی نشده است تا مرزِ باریک میان آن و مثلاً شکل خاصی از فیلم داستانی به طور قطعی مشخص باشد، به مخدوش شدن موردیِ مرزِ میان این دو نمی‌توان خیلی خرده گرفت

خواندن نوشته →

ریویوی راجر ایبرت بر نیویورک، جزء به کل ساخته چارلی کافمن

, , ۳ دیدگاه

به نظرم حتماً باید دو بار نیویورک، جزء به کل چارلی کافمن را دید. وقتی بار اول فیلم را دیدم، فهمیدم یک فیلم فوق‌العاده است اما من تمام‌وکمال از آن سر درنیاورده‌ام. پس چون لازم بود، بار دوم هم تماشایش کردم. و اگر بار سومی هم در کار باشد، به میل شخصی خودم خواهد بود. فیلم تماشاگرانش را دستخوش سرگیجه و احساس عدم قطعیت شدید می‌کند.

خواندن نوشته →

نقد راجر ایبرت بر شبکه اجتماعی فینچر

, , ۴ دیدگاه

فیلم دیوید فینچر از این نظر کیفیتی یگانه دارد که نه تنها به اندازه قهرمان تحسین برانگیزش زیرک است بلکه به همان میزان مطمئن، نا آرام، سرد، هیجانی و ذاتاًَ بسیار هوشمندانه است. همه این ویژگی‌ها را می‌توان با تمرکز کافی و از میان گفتگوهای دو ساعته فیلم دریافت کرد.

خواندن نوشته →